Agyvihar

Verseny regisztráció: https://stemhungary.com/hu/agyvihar/regisztracio Lezárult!

I. (online) forduló regisztráció/feladat feltöltésének határideje (általános iskolai korcsoportnak meghosszabbítva): 2020. november 8. (éjfél)

A STEM „Agyvihar” verseny célja, hogy a 10-18 éves fiatalokat olyan technológia-orientált feladatok megoldására ösztönözzük, mely kreativitásuknak és a bennük rejlő ösztönös megérzéseknek szabad teret enged, és ezáltal népszerűsíti és vonzóvá teszi körükben a STEM (Tudomány, Technológia, Mérnökitudomány és Matematika) területeket.

Második forduló/döntő

Az Óbudai Egyetem STEM Agyvihar Verseny 2020/2021 döntő időpontja várhatóan (járványügyi helyzettől függően):

2021. szeptember 18.

Helyszín:

8000 Székesfehérvár, Rákóczi út 25. (Titkok Háza Tudományos Élményközpont)

További részletekről a későbbiekben a továbbjutott csapatoknak emailben küldjük majd a tájékoztatást!

 

Agyvihar verseny 2019

A versenyről

A verseny a következő korcsoportokban kerül meghirdetésre

Általános iskolai korosztály, 5-8. évfolyam – négy fős csapatok

Középiskolai korosztály, 9-12. évfolyam – négy fős csapatok

A verseny tárgya, követelményei:

  • A STEM-tárgyak alapismeretei, ezen belül az érintett területek: informatika (algoritmizálás, LEGO-programozás, kép- és videószerkesztési alapismeretek), matematika (logika), fizika.
  • Rendszerszemléletű feladatmegoldás.
  • Csapatban való gondolkodás.
  • Algoritmusok kidolgozása és megvalósítása.

A verseny két fordulós:

Az első egy online forduló, melynek során a csapat által készített, meghatározott idejű és minőségű videót kell feltölteni egy szabadon választott filemegosztó vagy videómegosztó rendszerbe (csak a video linkjét kell a regisztráció/jelentkezés felületén megadni).

A videó a csapatot bemutató/motivációs, illetve a feladat elkészítésének fázisait bemutató kisfilmet tartalmazza.

Az online forduló során a csapatoknak lehetőségük lesz bemutatni magukat, az iskolájukat, a felkészítő tanárukat, és azt is, hogy milyen jól boldogulnak és tudnak együttműködni.

Online/Első forduló - feladatleírása

Golyópálya építése

A résztvevő diákoknak 4 fős csapatokat alkotva, a megadott szempontok alapján meg kell építeni egy legalább 5-6 állomásból álló, kacskaringós, tekervényes golyópályát, amelyen a golyó folyamatos haladással leér a pálya aljára, elérve a kijelölt célt. A haladás során, számos akadályon halad keresztül (minimum 5 különböző mozgást produkálva), illetve le kell küzdeni a pálya építése során minimum fél méteres (50 cm) szintkülönbséget.

Ezen felül a csapatnévnek meg kell jelennie a pályán végig haladás során valamilyen formában, illetve a következő kötelező elemeket kell még beleépíteni a pályába: merőkanál, befőttesgumi, szájmaszk, gumikesztyű és szívószál. A pálya többi alkotóeleme szabadon választott, a csapat kreativitását és alkotóképességét szabadjára lehet engedni.

Az elkészített videónak tartalmaznia kell a csapat bemutatását, az építési tapasztalatokat, milyen bonyolultságú pályát sikerült építeni, illetve a golyó útját mutatja be, a szerkezetet működés közben.

A videók technikai paraméterei

  • Full HD
  • mp4 formátum
  • 16:9 képarány
  • 25 fps

Kérjük, hogy kiemelt figyelmet fordítsatok a megfelelő hangminőségre. Az esetlegesen felhasznált zenék jogtisztaságának ellenőrzése a pályázó felelőssége. Maximális hossz: 3 perc.

 

A beküldött kisfilmek értékelése

A második fordulóba – a döntőbe egy általános iskolai, középiskolai, illetve egyetemi oktatókból álló zsűri választja ki az 5-5 legjobban teljesítő csapatot kategóriánként, a feladat kreatív teljesítése és a csapatmunka alapján. Ezen felül 1-1 csapat jut tovább a döntőbe közönségszavazat alapján. STEM Hungary facebook oldalán a középiskolai kategóriában indult csapatok által leadott kisfilmekre lehet leadni a szavazatokat 2020. október 16 - október 22-ig, az általános iskolai kategóriában indult csapatok által leadott kisfilmekre 2020. november 9 - november 15-ig.

 

A második fordulóban több különböző nehézségű, STEM-témájú feladatot kapnak a versenyzők. A feladatok elkészítéséhez a versenyzők megkapják a szükséges eszközöket, melyekkel egy meghatározott időn belül el kell jutni a megoldásig.

A verseny dokumentációja keretében több kisfilm is készül a különböző fordulók során. A pályázatban való részvétellel valamennyi versenyző, tanár, illetve bármilyen közreműködő hozzájárul ahhoz, hogy az Óbudai Egyetem időben és térben korlátlanul felhasználhassa saját felületein, valamint bármilyen promócióra alkalmas online és offline felületen a megküldött, és a verseny későbbi szakaszában rögzített mozgóképes és fotográfiai anyagokat mind az egyetem, mind a verseny további népszerűsítése érdekében.

Az Óbudai Egyetem és a verseny szervezői a filmek felhasználása és bármilyen megjelenése esetén sem egyénnek, sem szervezetnek, sem a filmben szereplőknek, sem az első fordulókhoz benyújtott filmek készítőinek nem tartoznak anyagi ellentételezéssel.

A fentebb leírtak elfogadása a részvétel feltétele, ezt a pályázat benyújtása automatikusan maga után vonja - a résztvevők külön dokumentumot nem nyújtanak be erről. A filmekkel kapcsolatos megjelenésekre vonatkozó tájékoztatás a gyermekek és szüleik, valamint a pályázati munkák készítői részére a kísérőtanár és/vagy az iskolaigazgató feladata és felelőssége.

A verseny, az EFOP-3.4.4-16-2017-00019, "Az Óbudai Egyetem STEM stratégia fejlesztései” elnevezésű projekten belül, STEM népszerűsítő tevékenységek keretében kerül megrendezésre.